У професійному середовищі прийнято виділяти 2 типи навичок:
– Hard skills («тверді» навички) – професійні, технічні навички, які можна наочно продемонструвати. Наприклад, навичка сліпого друку, керування автомобілем, знання мови програмування і т. д.
– Soft skills («гнучкі» або «м’які» навички) – навички, прояв яких складно відстежити, перевірити і наочно продемонструвати: комунікативні та управлінські. Керівники наймають та просувають працівників з високим рівнем розвитку саме «м’яких» навичок.
- Комунікативнінавички. Вмінняпрезентувати себе, ідею і бути цікавим співрозмовником надзвичайно важливе сьогодні. Використовуйте будь-які можливості, щоб розвивати ці навички у себе: знайомтесь з новими людьми, розширюйте кругозір.
- Аналітичне та критичнемислення. Умінняставити питання, доводити фактами, нешаблонно мислити. Хороший спосіб розвинути ці навички: оголошуйте внутрішній конкурс на найекономічніше, найшвидше чи ще яке-небудь «най-най» рішення в рядових життєвих ситуаціях.
- Умінняслухати. Учітьсяслухати, приймати чужу точку зору і визнавати свої помилки. Багатьом це дається дуже складно. А в колективі без цієї навички нікуди.
- Здатністьпрацювати в команді. У кожнійкоманді є лідер, провідний гравець і кілька виконавців. Дуже важливо розуміти свою роль і неухильно її грати.
- Умінняставитиі досягати поставлених цілей. Такий навик дуже важливий для кожної людини. Без мети неможливо домогтися якого-небудь результату.
- Активністьі позитив. Завждибажайте людям найкращого, займайте активну життєву позицію, майте позитивну емоційну установку, і тоді у вас все вийде.
- Здатністьвирішуватиконфлікти. Бути собі медіатором – навик, який допоможе уникнути деструктивних спорів, згладжувати гострі кути і адекватно реагувати на критику. Цей навик потрібно в собі виховувати.
- Уміннянадихатисяновими ідеями. Найчастіше лідер запалює ентузіазмом, дає вказівки й організовує людей. Проте, з лідерськими якостями не народжуються, лідерство можна і потрібно виховувати.
- Уміннябрати на себе відповідальність. Братибільшу відповідальність, трудитися більше всіх, постійно вчитися і прагнути виконати свої обов’язки на 120% – в такому випадку кар’єрне зростання не змусить довго чекати.
- Самоорганізаціяісамодисципліна. Звички ультраорганізованих людей виховуються батьками, вихователями, а потім особисто. Організованим стати не просто, але плоди, які приносить грамотний розподіл часу і сил, завжди відчутні.
У сучасному світі важливо не знати, а вміти добути необхідну інформацію в потрібний момент. Гідно відповісти цій жорсткій вимозі ринку ви зможете, опанувавши «м’які» навички.
За додатковою інформацією звертайтесь до фахівців Вовчанської районної філії ХОЦЗ Телефон для довідок (05741) 4-49-96 Електронна пошта: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.