ЗВІТ
ПРО ВІДСТЕЖЕННЯ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТУ
І. Вид та назва регуляторного акту, дата прийняття, номер:
Рішення LI сесії Вовчанської міської ради VII скликання № 5-VII від 31.05.2019 р. «Про встановлення місцевих податків і зборів на території Вовчанської міської ради на 2020 рік».
ІІ. Виконавець заходів з відстеження результативності регуляторного акту:
Відділ бухгалтерського обліку та звітності Вовчанської міської ради.
ІІІ. Строк виконання заходів з відстеження результативності регуляторного акту:
31 грудня 2020 року – 31 січня 2021 року.
- Тип відстеження результативності регуляторного акту:
Повторне.
- Методи одержання результатів відстеження результативності:
Розрахунковий – на підставі Казначейського звіту форми 412, статистичний – на підставі вивчення та аналізу інформації щодо показників результативності даного регуляторного акту.
- Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність регуляторного акту, способи одержання даних:
Результативність даного регуляторного акту відстежується, виходячи з таких прогнозних значень показників результативності:
1) Розмір надходжень до міського бюджету у 2020 році (для порівняння використовуються показники, одержані при здійсненні базового відстеження, відповідно до ст. 10 ЗУ «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»):
Назва податку, збору |
Прогнозний обсяг надходжень за рік, грн. |
Плата за землю (земельний податок)* |
3585700,00 |
Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки |
1090960,00 |
Єдиний податок |
7816600,00 |
Транспортний податок |
0 |
Збір за місця для паркування транспортних засобів |
86200,00 |
Туристичний збір |
0 |
*Зазначені дані тільки для земельного податку, оскільки інша складова плати за землю – орендна плата – не потрапляє під дію цього регуляторного акту.
2) Кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акту:
Категорія платників податків (зборів) |
Прогнозна кількість платників у 2020 році, осіб/одиниць |
Платники земельного податку |
1182 |
Платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки |
248 |
Платники єдиного податку |
741 |
Платники транспортного податку |
0 |
Платники збору за місця для паркування транспортних засобів |
5 |
Платники туристичного збору |
0 |
*З кількості платників плати за землю виключені платники тільки орендної плати за землю, на яку не поширюється дія цього регуляторного акту.
3) Питома вага місцевих податків і зборів у надходженнях загального фонду міського бюджету:
Вид надходжень |
Планова річна сума на 2020 р., грн. |
% в загальній сумі надходжень |
Місцеві податки і збори |
16776660,00 |
80,7 |
В т. ч. податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки |
1090960,00 |
5,2 |
В т. ч. плата за землю (земельний податок) |
3585700,00 |
17,3 |
В т. ч. плата за землю (орендна плата за землю) |
4197200,00 |
20,2 |
В т. ч. транспортний податок |
0 |
0 |
В т. ч. єдиний податок |
7816600,00 |
37,6 |
В т. ч. збір за місця для паркування транспортних засобів |
86200,00 |
0,4 |
В т. ч. туристичний збір |
0 |
0 |
Інші податки (акцизний, податок на прибуток комунальних підприємств, рентна плата) |
3003100,00 |
14,5 |
Інші надходження (державне мито, адміністративні санкції, плата за адміністративні послуги) |
1001240,00 |
4,8 |
ВСЬОГО |
20781000,00 |
100,0 |
При цьому використані такі способи одержання інформації:
аналіз офіційних статистичних даних;
аналіз фінансової звітності;
аналіз даних Казначейської служби щодо надходження місцевих податків і зборів.
VII. Кількісні та якісні значення показників результативності регуляторного акту:
Станом на 31 грудня 2020 року показники результативності регуляторного акту мають такі кількісні та якісні значення:
1) Розмір надходжень до міського бюджету:
Назва податку, збору |
Обсяг надходжень за рік, грн. |
Плата за землю (земельний податок)* |
4229685,66 |
Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки |
1177439,00 |
Єдиний податок |
8397492,35 |
Транспортний податок |
0 |
Збір за місця для паркування транспортних засобів |
82489,19 |
Туристичний збір |
0 |
*Зазначені тільки дані щодо земельного податку, оскільки інша складова плати за землю – орендна плата – не потрапляє під дію цього регуляторного акту.
2) Кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акту:
Категорія платників податків (зборів) |
Кількість платників у 2019 році, осіб/одиниць |
Платники земельного податку |
1470 |
Платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки |
147 |
Платники єдиного податку |
618 |
Платники транспортного податку |
0 |
Платники збору за місця для паркування транспортних засобів |
4 |
Платники туристичного збору |
0 |
Дані щодо платників місцевих податків і зборів, які перебували на обліку в місцевому органі ДФС у 2020 році, уточнені відповідно до листа Головного управління ДФС у Харківській області № 17053/9/20-40-54-05-12 від 20.08.2020 р.
3) Питома вага місцевих податків і зборів у надходженнях загального фонду міського бюджету:
Вид надходжень |
Планова річна сума на 2020 р., грн. |
% в загальній сумі надходжень |
Місцеві податки і збори |
17175417,91 |
69,1 |
В т. ч. податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки |
1177439,00 |
4,7 |
В т. ч. плата за землю (земельний податок) |
4229685,66 |
17,0 |
В т. ч. плата за землю (орендна плата за землю) |
3288311,71 |
13,2 |
В т. ч. транспортний податок |
0 |
0 |
В т. ч. єдиний податок |
8397492,35 |
33,8 |
В т. ч. збір за місця для паркування транспортних засобів |
82489,19 |
0,4 |
В т. ч. туристичний збір |
0 |
0 |
Інші податки (акцизний, податок на прибуток комунальних підприємств, рентна плата) |
6447940,50 |
25,9 |
Інші надходження (державне мито, адміністративні санкції, плата за адміністративні послуги) |
1241310,50 |
5,0 |
ВСЬОГО |
24864668,91 |
100,0 |
VIII. Оцінка результатів регуляторного акту та ступеня досягнення визначених цілей:
Дія регуляторного акту, що розглядається, спрямована на досягнення наступних цілей:
- регулювання ситуації щодо сплати місцевих податків і зборів;
- збалансування інтересів територіальної громади і суб’єктів господарювання у сфері оподаткування;
- визначення ставок місцевих податків (зборів) та пільг, в тому числі визначення їх у встановленій типовій формі, з метою дотримання вимог чинного законодавства України;
- створення сталих умов для розвитку суб’єктів господарювання;
- збільшення сталого (постійного) надходження доходів міського бюджету за рахунок сплати місцевих податків і зборів;
- забезпечення фінансових підстав для соціально-економічного розвитку міста та здійснення функцій місцевого самоврядування.
При цьому, аналіз кількісних та якісних показників результативності регуляторного акту, що розглядається, доводить, що навіть при відхиленнях значень показників результативності – як у бік збільшення, так і у бік зменшення – поставлені цілі впровадження державного регулювання досягнуті, а саме: збалансування інтересів територіальної громади і суб’єктів господарювання у сфері оподаткування місцевими податками і зборами (шляхом встановлення відповідних ставок місцевих податків і зборів та пільг з їх сплати) забезпечує:
- дотримання вимог чинного податкового законодавства України,
- постійність надходження податків і зборів до міського бюджету,
- фінансові підстави для соціально-економічного розвитку міста та здійснення функцій місцевого самоврядування,
- сталі умови для розвитку суб’єктів господарювання на території Вовчанської міської ради.
Міський голова (оригінал підписано) Анатолій СТЕПАНЕЦЬ